П`ятниця, 2019-11-15, 6:32 AM
Вітаю Вас Гість | RSS

Миргородська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №7

Меню сайту
Про школу
Випускникам
Влітку
Гаряча лінія
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 28
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Сторінка здоров’я » Здоровим бути здорово

Здоров’язбережувальні технології. Кольоротерапія

Проблема здоров’я дітей сьогодні як ніколи актуальна. В даний час можна з впевненістю стверджувати, що саме вчитель, педагог у змозі зробити для здоров’я сучасного учня більше, ніж лікар. Це не означає, що педагог повинен виконувати обов’язки медичного працівника. Просто вчитель повинен працювати так, щоб навчання дітей у школі не завдавало шкоди здоров’ю школярів.

  • Автор: Cподенейко Тетяна Євгенівна
  • Заклад: Кам’янець-Подільська ЗОШ №15. вчитель початкових класів
  • Тема: Здоров’язбережувальні технології. Кольоротерапія
  • Спрямування: вчителю початкових класів

Проблема  здоров’я  дітей сьогодні як ніколи актуальна. В даний час можна з впевненістю стверджувати, що саме вчитель, педагог у змозі зробити для здоров’я сучасного учня більше, ніж лікар. Це не означає, що педагог повинен виконувати обов’язки медичного працівника. Просто вчитель повинен працювати так, щоб навчання дітей у школі не завдавало шкоди здоров’ю школярів.

Наш клас сприяння здоров’ю працює за проектом

«Здоровим бути-здорово!» згідно проекту, який реалізує школа: «Інноваційні здоров’язберігаючі технології – запорука становлення конкурентноспособної особистості».

Мета: зробити сучасний   урок    здоров’язберігаючим,    здоров’я-формуючим, здоров’язміцнюючим.

Реалізація проекту здійснюється через:

  • уроки на природі;
  • ранкову гімнастику, фізкультхвилинки, рухливі ігри;
  • контроль за правильною поставою у учнів під час письма, читання,  ходіння;
  • використання вправ щодо профілактики сколіозу, гіподинамії;
  • виконання дихальних вправ;
  • виконання гімнастики для очей, точкового самомасажу біологічно активних  точок обличчя й голови, массаж очей, рук, тіла;
  • пальчикову гімнастику;
  • вправи з кольоротерапії;
  • вітамінні перерви;
  • озеленення корисними рослинами;
  • музичні паузи та муз.супровід уроків мистецтва;
  • Вивчення курсу «Уроки стійкого розвитку»
  • Вивчення курсу «Абетка харчування».
  • Просвітницька робота серед батьків по зміцненню та збереженню здоров’я учнів.

Кольоротерапія

Людину все життя оточують кольори. За допомогою правильного направлення енергії кольору, підбору кольорів впливаємо на самопочуття, працездатність, настрій, нервовий стан. Кольором зцілювали з давніх-давен .

Кольоротерапія використовує:

  • Організаційні можливості кольору (приміщення)
  • Педагогічні (навчання, розвиток, виховання)
  • Реабілітаційні (оздоровлення, лікування, психологічний стан)

Технологія базується на використанні кольорів веселки.

В класі над дошкою «Український віночок», сплетений із яскравих квітів – маки, волошки, ромашки, листя барвінку. На вікнах – різнокольорові, яскраві квіточки, метелики, вирізані руками дітей. Над дошкою – кольоровий офтальмологічний стенд.

Альбоми з кольорами веселки, що є на парті у кожного учня доцільно використовувати  на  кожному уроці, у комплексі з зоровою, дихальною та пальчиковою гімнастикою. Це – хвилинки-кольоринки настрою, спокою, спостереження, руху, зміна виду діяльності.

Починаємо з вправ, що формують у дітей життєві навички, які сприяють духовній складовій здоров’я.

ВПРАВА 1  «КОЛЬОРОВІ  КОМПЛІМЕНТИ»

Сидячи по парах, діти беруться за руки. Дивлячись в очі сусіду,треба сказати йому кілька добрих слів,порівнявши з кольором.(напр. помаранчевий – радісний.) Інший киває головою і говорить: «Спасибі, мені дуже приємно». Потім він дарує комплімент своєму сусідові .

ВПРАВА 2  «ЯКОГО КОЛЬОРУ МІЙ НАСТРІЙ?»

Першим починає учитель: «Мій настрій сьогодні схожий на блакитний колір.  А твій?» Діти по черзі говорять,  на який колір схожий їхній сьогоднішній настрій. Аналізуються відповіді дітей. Слід врахувати, що вибір темного кольору свідчить про емоційне неблагополуччя.

Щоб звільнити дітей від тривожності використовуємо наш альбом: “Відкрий і подивись на блакитний, жовтий та помаранчевий, переводячи погляд, рахуючи до 10 (10с) на кожній сторінці”.

Блакитний – заспокійливий має ефект, знімає біль.

Помаранчевий і жовтий успішно використовуються для поліпшення настрою – це кольори радості і оптимізму.

Червоний випромінює тепло, силу, впевненість.

Зелений колір заспокоює, знімає втому. (Учні концентрують погляд 10-20 с  на зеленому кольорі).

Жовтий та фіолетовий активізують роботу мозку. (Перед вивченням нового матеріалу учні кілька разів, затримуючись на кожній сторінці, приблизно, 10с,  переводять погляд із фіолетового на жовтий колір).

Синій – покращує дихання, врівноважує.

Значення, яке несе колір, дітям одразу не називається, вводиться поступово.

Ігрові вправи з кольоротерапії можна використовувати на кожному уроці: (колір буде працювати). Не обов’язково виконувати сидячи, можна встати, бажано торкатися кольору) .

На уроках читання:

  • ілюстрування під час вивчення вірша напам’ять.

Ось небо  блакитне. (показуємо блакитний колір)

І сонце в зеніті. (показуємо жовтий колір)

Моя Україна – найкраща у світі .(показуємо червоний колір)

–Моя Україна (червоний)– це ліс (зелений) і озерця (синій).

Безмежні степи(жовтий).

І чарівні джерельця.(блакитний).

Повторюємо за картками кольорів, які показує учитель. В учителя кольори на дошці у вигляді пелюстків квітки.

На уроках укр. мови:

  • при вивченні ознак предметів, добери колір до слова яблуко, мандарин, небо і т.д. Діти знаходять в альбомі відповідний колір, торкаються його, бачать і відчувають енергію кольору.

На уроках математики:

  • сигнальні картки (так-ні);
  • при вивчені орієнтації на площині (зверху-знизу, зліва-справа), у просторі, при вивченні   геометричних фігур (картки прямокутні), периметр фігури (без вводу поняття) «погладьте пальчиками усі сторони), довший-коротший.
  • гра «Годинник» (говорячи тік-так, не відриваючи погляду, водити очима вліво-вправо по блакитному листку, рахуючи до 10, загинаючи пальчики);
  • гра «Малюй очима» трикутник, кружечок, лінію;
  • гра «Знайди верхній лівий кут, нижній правий, середину (при цьому не відриваючи погляд) на своєму кольоровому прямокутнику. Переведи погляд на верхній лівий кут у класі у класі, на дошці»,

Сумісно з пальчиковою гімнастикою – Гра «Швидкі пальчики» обійди пальчиками по краю/по периметру прямокутника жовтого кольору.

На уроках малювання, трудового навчання

  • При вивченні назв кольорів:
    • Гра «Знайди колір, як у мене в класі, за вікном»,
    • «Знайди багато предметів цього кольору у класі, на дошці»,
    • «Знайди квітку» такого самого кольору в українському віночку», пов’язуючи ці вправи з зоровою гімнастикою. Мета: відчуття енергії кольору, зміна кута зору, зняття напруження, втоми очей.
    • Гра «Холодний-теплий» При вивченні на уроках малювання кольорової гамми (основні і похідні кольори, холодні-теплі кольори ).
    • На назву кольору діти показують холодно їм чи тепло рухами, торкаючись кольору.
    • Гра «Покажи колір» листя, сонця, моря, неба
    • Гра «Світлофор». У трьох ведучих в руках кружечки червоний, жовтий, зелений. Діти, дивлячись на колір, виконують дії за Правилами дорожнього руху.

Практика показала, що дана технологія працює, тільки потрібно вміло її використовувати на благо дитини.

Дізнайся, як кольори веселки здатні впливати на тебе.

  • Червоний. Потрібен органам кровообігу, ниркам і печінці. Він сприяє м’язовому розслабленню. Але при роздратованості та підвищеній температурі слід уникати червоних тонів — вони можуть лише нашкодити. Лікує інфекційні захворювання.
  • Оранжевий. Омолоджує та відновлює нерви та систему дихання, а також поліпшує функцію підшлункової залози та селезінки, корисний при астмі та бронхіті. Це колір життєвої енергії. Хочеш підняти настрій і підвищити життєвий тонус — насолоджуйся апельсинами та морквою або одягни оранжеву сукню.
  • Жовтий. Перешкоджає застою жовчі, знижує підвищену кислотність, очищає шкіру, стимулює інтелект, відновлює запаси мінеральних речовин в організмі. Поганий настрій, проблеми зі шлунком або болить голова — розклади на видних місцях жовті яблука та лимони або купи фігурку з бурштину.
  • Зелений. Заспокоює. Стабілізує кров’яний тиск і лікує аритмію, нормалізує діяльність серцево-судинної та нервової систем. Також зелений колір — хороший антисептик, ще він освіжає, зміцнює м’язи та знімає головний біль.
  • Блакитний. Має снодійний ефект. Обирай блакитні шпалери або штори у спальню — і спи солодко та спокійно! Також колір неба сприяє лікуванню запальних процесів, застудних та інфекційних захворювань,знімає біль.
  • Синій. Заспокоює нервову систему, позитивно впливає на органи дихання та систему травлення. Цікаво: саме синій колір знижує апетит. Хочеш схуднути — їж і пий із синього посуду, а на кухні повісь штори кольору моря.
  • Фіолетовий. Допомагає при хворобах нирок, жовчного та сечового міхурів, ревматизмі та при всіх видах психічних і нервових порушень. Корисний для серцево-судинної системи, а також сприяє зниженню температури та навіть підвищує інтелект. Сприяє активізації розумової діяльності.

Матеріал надається в цифровому вигляді: PPTX; розмір 4Mb.

Завантажити

Як завантажити

Авторськими правами на розміщений матеріал володіє автор, що підтверджено сертифікатом про публікацію №18-194 від 21.01.2018рокуВідповідальність за достовірність та якість викладеного матеріалу також несе автор матеріалу.

Категорія: Здоровим бути здорово | Додав: mirgorodschoolseven (2018-05-19)
Переглядів: 126 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Пошук
Свята та події
Календар свят України. Мова ділового спілкування
Шкільний YouTube
Новини
Вхід на сайт

Copyright MyCorp © 2019
uCoz