Thursday, 2022-06-30, 6:49 PM
Вітаю Вас Guest | RSS

Миргородська ЗОШ №7

Меню сайту
Гарячі телефони
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 39
Статистика

Total online: 1
Guests: 1
Users: 0


Неможливо вивчити ботаніку не бачачи рослин, чи мінералогію, не бачачи мінералів; неможливо вивчити  і  фізику, не бачачи фізичних явищ, що демонструються на дослідах. А.Б. Млодзеєвський

Як  побудувати свою роботу так, щоб традиційний навчальний матеріал не пройшов повз свідомість учнів, а залишив в кожному із них ще одну часточку знань із тієї бездонної скарбниці, яку приберегла для нас Природа.   Не випадково ж слово «фізика» в перекладі з грецької мови означає  «природа». Особливо сьогодні, в час бурхливого розвитку науки і техніки,  як ніколи, молодому поколінню потрібні міцні і ґрунтовні знання про навколишній світ. Дати ці знання, перетворити процес навчання в цікаву і посильну справу для кожного учня і є основним завданням вчителя.

Активізація пізнавальної діяльності учня без розвитку його пізнавального інтересу не тільки важка, але й практично неможлива. От чому в процесі навчання необхідно систематично збуджувати, розвивати і укріплювати пізнавальний інтерес учнів і як важливий мотив навчання, і як стійку рису особистості, і як могутній засіб виховання.

Досягти цього у вивченні фізики можна лише за допомогою навчального фізичного експерименту. Тому спостереження і досліди повинні бути основою вивчення фізики у середній школі.

Учні не тільки повинні  бачити досліди, показані учителем, а і самі їх виконувати. Особливо це актуально для учнів 7-го класу, які роблять тільки перші кроки у пізнанні навколишнього світу. Адже щоб закарбувати щось у пам’яті, одного зору мало, потрібно ще, коли це можливо, відчути на дотик.  Оскільки програмою передбачено достатню кількість фронтальних  лабораторних  робіт у 7 класі, то на різних етапах вивчення предмету дітям пропонується таке домашнє  завдання: з усього, що є під рукою, виготовити найпростіші фізичні прилади: мензурку,  терези,  динамометр  тощо. 

Завдання є суто добровільними і виготовлені прилади повинні задовольняти умови: простота, надійність, зручність у користуванні, естетичний вигляд. Діти отримали великий простір для творчої конструкторської  діяльності.

Наведений  приклад не означає, що залучення учнів до експериментальних  досліджень повинно обмежуватись лише фронтальними дослідами та домашніми експериментальними завданнями.     Навіть при проведенні демонстраційних дослідів бажана участь учнів (звичайно, із дотриманням правил техніки безпеки). Так, при вивченні теми «Теплові  двигуни» в 10-му класі, учні можуть цілком самостійно скласти  установку і виконати  демонстрації різних моделей теплових двигунів, спираючись на знання, отримані ними при вивченні аналогічної теми у 8-му  класі. 

Як  правило,  на пропозицію вчителя  самим провести дослід відгукується багато бажаючих і, спостерігаючи за їх роботою, можна  виділити найбільш активних, призначивши їх потім своїми асистентами  (лаборантами). Надалі ці учні можуть постійно допомагати вчителеві при підготовці і проведенні дослідів, у ремонті старих і створенні нових саморобних фізичних приладів.

Творчість учнів у їх навчальній діяльності  проявляється тоді, коли вони самостійно ставлять проблему і знаходять шляхи її розв'язання. Адже для духовної рівноваги кожної людини потрібна мета в житті, яку вона вважає важливою, коли отримує насолоду від праці, спрямованої на досягнення ціє ... Read more »

Категорія: МО вчителів точних та природничих наук | Переглядів: 25 | Додав: markovichphysics | Дата: 2018-03-20 | Коментарі (0)

Пошук
Вхід на сайт
Шкільний YouTube
Освіта України
Влітку
Календар
«  March 2018  »
SuMoTuWeThFrSa
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Copyright MyCorp © 2022
uCoz